2014. január 5., vasárnap

Budapest különleges perspektívából

Szép helyek és egy szuper objektív, ez a kombináció minden fotóst lázba hoz, engem meg legfőképpen. Ezúttal a Canon Magyarország támogatásának köszönhetően, egy 8-15 mm-es halszemoptikával térképezhettem fel a várost.
Ennek az objektívnek az a különlegessége, hogy ez a típus rendelkezik a legnagyobb, 180 fok körüli látószöggel, ami különleges képi hatást eredményez. 
Azonnal tudtam, hogy ha valahol, akkor a Ferenciek terén, a Párizsi udvarban mindenképpen be kell vetnem és az eredmény várakozáson felülire sikeredett, ugyanis ilyen fotó készült:



Annak idején a halszemet eredetileg csillagászati távcsövekhez fejlesztették ki, de az egyedisége miatt, nem meglepő módon a fotósok hamar beleszerettek és széles körben elterjedt.
Nem maradhatott ki a tervbe vett témáim közül a Bazilika sem és hamar a kupolába felfelé vezető csigalépcsőn találtam magam. Innen a magasból készült a következő két fotó. A különbség nem véletlen, egy ritka pillanat került megörökítésre. A második fotón az látható, ahogy az épület falára vetített karácsonyi fényfestés miatt lekapcsolják a tornyok világítását, ezért az sötétbe borult.



Kicsit megdöntve lefelé a fényképezőgépet igazán szédülős hatást érhetünk el:


Természetesen magának a Bazilikának a belsejébe is benéztem, a tömeg miatt nem volt egyszerű dolgom de végül sikerrel jártam.


Utolsó helyszínem egy találomra kiválasztott lépcsőház volt. Besétáltam egy nyitott udvarba és reménykedtem hogy valamilyen szép kovácsoltvas csodára bukkanok. Szerencsém volt mert így is történt és a kamerába nézve ez a látvány fogadott:


Ezzel véget ért virtulás halszem-túránk és a kalandozás a városban. Ezt az objektívet profi fotósoknak és lelkes, kísérletező kedvű amatőröknek egyaránt ajánlom, aki teheti, próbálja ki!

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a blog facebook oldalához ITT, ahol még több képet és tartalmat osztok meg. Ha szeretnél a blog hírlevelére feliratkozni, küldj egy e-mailt "hírlevél" tárggyal a hirlevelcmb@gmail.com címre!

1 megjegyzés:

  1. Klassz dolog a halszem, kicsit magunk mögött hagyni a megszokott gyújtótávokat.:)
    Az első nagyon tetszik!

    VálaszTörlés