2011. december 18., vasárnap

Polaroid és az Erzsébet híd


Ahogy azt már említettem, a Polaroiddal való fotózás igazi zsákbamacska. Még a nyáron egy új doboz Polaroid filmmel lelkesen mászkáltam a városban hogy valami igazán izgalmas fotót készítsek. Miután a legkülönbözőbb beállításokkal és fényviszonyokkal próbálkoztam, egymás után készültek a kizárólag selejtes képek. Épp az Erzsébet hídnál jártam és már csak egy kocka volt hátra a kazettából, amikor dühömben teljesen vaktában és véletlenszerűen mindenfajta beállítás nélkül a totális szembefénybe kattintottam a géppel, arra gondolva hogy most aztán egészen biztosan csak egy sárga folt fog látszódni és befejeztem, nem foglalkozok többé a fotózás ezen csodás válfajával. És erre kijött a gépből ez a gyönyörűség én pedig nem tudtam abbahagyni a mosolygást...Ha Polaroid, akkor ez a kedvenc képem, mert van benne valami álomszerű és vicces.
És ha már Polaroid és selejt, az alábbi hibák fordulnak elő leggyakrabban (utángyártott filmeknél) :

1. Vegyszeres görgők: pöttyös vagy sérült lesz a kép a gép görgőin lévő rászáradt vegyszermaradványtól. Néha akkor is ha kétszer is áttörölgettem és nagyítóval sem látni rajta semmilyen szennyeződést


Rosszul takartam le és középen még egy csinos vegyszerdarabka is megfigyelhető
2. Hőmérséklet: A Polaroid költségeit nagy mértékben csökkenti, hogy gyakorlatilag csak nyáron használható, az ideális hőmérséklet a 30 fok és lehetőleg ne fújjon a szél. Ellenkező esetben esélyes hogy csak valami halvány folt vagy erős színeltolódás lesz látható a kész kockán.

Itt épp túl meleg volt valószínűleg, a többi kocka is narancsszínben úszik. Utálom a narancsszínt.

3. Fény: I. Az utángyártott filmek nem kicsit fényérzékenyek. A fényképezőből kijövő képet azonnal le kell takarni valamivel, nagyjából 3-4 percig jó ha nem éri fény. Ez elég vicces helyzeteket és sok bénázást tud eredményezni.
4. Fény II. :A fényképezőgépen 3 beállításra van lehetőség: normál, sötétebb, világosabb. Lehet találgatni, mikor mi.
5. Semmi: Látszólag minden körülmény adott, mégis selejt.

1 megjegyzés:

  1. kár ezekért a csodás polaroid fotókért, hogy így jártak. több helyrl hallottam, hogy a ip filmjei meg sem közelítik az eredeti polaroid filmeket, és nagyon kiszámíthatatlanul viselkednek.
    ha már nagyon bepipultál ezekre a filmekre, akkor próbáld ki a fuji instax gépet és az instax filmeket. árban fele, minőségben, megbízhatóságban pedig közel 100%-os a fuji filmje.
    ráadásul neked a fuji instax kamerák nagylátószöge jól jönne a város fotókhoz.

    VálaszTörlés